onsdag 11 mars 2015

SISTA PASSET

Onsdag
Väcktes av Nokian. Trött. Måste sova mera. Drillade. Kollade matchvikten. Sexti-nie-komma-åtta. Tredje dagen i följd. Hmmm? Nästan godkänt. Men inte riktigt. Käkade. Och traskade iväg till gula startplatsen. Terho H bakom ratten. Jatkettiin suomenkielellä. Kaj A hälsade på från Vasabussen. Önskade mig lycka till i Barcelona. Muchos Gracias! 
Liftade hem med Maria V från jobbet. Hämtade Trecken. Och sommardäcken. Som jag sen lämnade in till VM Sport. Däcksbyte. Sånt fixar inte Päronskallen. Ei millään. Hälsade på morsan. Hem sen. Packade träningsväskan. Sista passet på hemmaplan. Till Fitness. Via Sportia Mattsson. Köpte handskar till loppet, ett par gröna Asics. Trots att väderleksutsikterna förbättrats, räknar jag med att de kommer att behövas. Vidare till gymmet. Inte lika mycket folk som igår. Antagligen kanonvädrets fel. Kutade fyra kilometer i lagomfart. Töjde efteråt och sprattlade lite på röda mattan. Päronskallen sneglade på lådan. Den som besegrade honom i går kväll. Rentav skämde ut honom. Hmmm? Jag gör ett nytt försök. Typ då ingen ser mig. Men. Det blev inget nytt försök. Jag fick honom på andra tankar. Lika bra det. Bastade. Och fortsatte hem.
Hemma. Vaimo hade fixat käk, broiler och ris. Mmmm. I kväll ska vi till stan. På gaturally. En nostalgiträff för oss medelålders plus. Hmmm? Det kan vi väl. Minns så väl hur det var. I slutet av sjuttitalet. Tog körkort sjutti-sju. Fick låna farsans gräddgula SAAB nittisex. Inte världens sexigaste. Men den fick duga. Körde nitti-sexan gata upp och gata ner. Onsdag, fredag och lördag. Ibland också på söndagarna. Ifall man inte gick på bio. Ibland parkerade man på torget. Där man sen satt. Timme efter timme. Snackade strunt med de övriga i bilen. Eller bara och tittade. Och poängsatte brudarna som strosade förbi. På sina platådojor. Man blev naturligtvis väldigt hungrig av gloendet. Då ställde man sig i kön till Esplanadgrillen. Eller Minigrillen. Biff med potatismos stod högst i kurs. Mina kompisar och jag var ovanligt lyckligt lottade. Vi hade nämligen också ett helt eget krypin. Mitt i stan. En egen kämppä. I ett rivningshus. Där vi vilade ut mellan rattandet. Och tittandet. Hyran var helt överkomlig, typ tie mark i månaden. Men då fick vi sköta uppvärmningen själva. Och drilla utomhus. Eller i pottan på vinden. Voj huh-huh. Men roligt hade vi. Såheså.
I morgon är min agenda fullspäckad. Efter jobbet väntar Stefan B:s rosenborr. Hujedamej! Känner redan hur den arbetar sig ner i rotsystemet. Sen. Förutsatt att jag överlever tandläkarbesöket. Så skall Sune E ge benen en sista smörjelse. Avslutar dagen med Jaromatch. Och HOP-HAB Teams årsmöte. Hur tusan skall jag hinna med allt?

Kanon: Känner mig redo.

Kalkon: Har sovit för lite. Tror jag.

Saldo: 4,0 km

Totalt: 678,0 km

Zurich Marató Barcelona: 3 dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar