tisdag 10 mars 2015

HOPPET

Tisdag
I går kväll. Syndade till kvällskaffet. En bullagris. Vansinnigt god. Trött. Kröp ner i Tvåans. Typ kvart över nie. Somnade heti. I morse. Tisdagsinvägning. Sexti-nie-komma-åtta. Käkade. Kollade hur det gått för Kaonjärerna i FA Cupen. Svår bortamatch mot Ettans United. Jii-haah! Bortaseger. Och regerande cupmästarna vidare till semin. Vilken bra början på dagen! Traskade iväg till gula startplatsen. Nöjd och belåten. Jättelång dag på jobbet. Avslutade den i Cronhjelmskolan. Gjorde en ansökan om statliga pengar.  Tillsammans med mina rektorskollegor. Missade gula. Men fick lifta med Gerd R till stan. Tack så myttji!
Hemma strax efter fem. Funderade på att helt skippa dagens pass. Men huvudet vägrade. Måste få svettas lite idag också. On pakko. Packade träningsväskan. Fortsatte till Fitness. Knökfullt i gymmet. Massor av kända ansikten. Kutade först en kilometer i lagomfart. Skruvade sen upp farten till fjorton kilometer i timmen. Två kilometer. Hur lätt som helst. Kände mig stark. Pulsen normal. Taggade ner. Och sprang ännu en kilometer i lagomfart. Päronskallen töjde efteråt. Noterade att Ulrika S och Linda H tränade på spänsten. Jäm-fota-hoppade upp på en låda. Typ en halv meter över havet. Max. Hmmm? Det där fixar jag. Typ baklänges, smålog Päronskallen. Anytime! Avbröt töjandet. Ställde sig framför lådan. Använd armarna också, tipsade Linda. Ja-jaa. Kliv upp på lådan först. Så du känner höjden, tyckte Ulrika. Ja-jaa. Hur svårt kan det vaa? Päronskallen klev upp på boxen. Det är ju inte Eiffeltornet precis, tyckte han. Och klev försiktigt ner igen. Fokuserade sen på the Jump. Ååå-hopp. Päronskallen kom faktiskt upp. Men. Ramlade sen genast ner igen. IG. Icke godkänd. Äsch! Jag stod säkert för långtifrån. Löpare brukar ju vara spänstiga, flinade Pontus B. Som joinat publiken. Och intresserat följde Päronskallens rymdhopp. Försök nummer två. Slutade precis lika illa. Voj arma dagar. Jag ger upp. Vågar inte bryta benen. Jag stod nog för långtifrån nu också, selittäde Päronskallen. Publiken höll inte med.
På gymmet träffade jag också pensionerade kyrkoherden Jan-Erik N. Som önskade mig lycka till i Barcelona. Och bad att jag skulle ta det lugnt. Njaa-eee. Det gör jag nog inte. Träffade också Jonas H. Som avslöjade att han skall börja träna för Lidingöloppet.
Hemma. Käkade lite. Fick kontakt med Tvåan. Som lovade komma hem över pääsiäinen. Det ser personalen på Marstranden Bed & Brekfast fram emot. Verry match.

Kanon: Kanonjärerna

Kalkon: The jump.

Saldo: 4,0 km

Totalt: 674,0 km

Zurich Marató Barcelona: 4 dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar