måndag 16 mars 2015

ADIÓS!

Lunes
På kvällen efter loppet. Slappade på rummet. Chips, smörgare, fanta och godis. Kollade resultatlistan. Hittade 7168:an på plats 4033. En och tjugo efter segraren. En kille från Kenya. Hundra-tretti-tvåa i M55. Fruktansvärt långt till prispallen! Nåå-jaa. Jag hade ju några löpare bakom mig också. Första halvan på 1:43:10. Andra på 1:44:59. Ganska väntat. Men. Snabbaste femman sprang jag faktiskt mellan 20 och 25 km. Najs! Och. Trettio-nionde kilometern på 4:45. Ännu najsare! Snittpulsen landade på 153. Högsta noteringen hade jag på sista kilometern, 163. Då det också gick som långsammast. Hmmm? Tydligen var jag naalejss sliten då.
I morse. Päronskallen slog upp ögonen. Typ sex. Sträckte på benen. Knak, brak. Borde nog ha töjt lite efter loppet. Kollade fötterna. Hmmm? Tog avsked av två naglar. Fula som stryk. Väckte vaimo seitsemältä. Och släpade henne med till aamupalan. Shopping på dagens agenda. Men först lite kultur. Besökte ett akvarium. Kollade in en miljon firrar. Vaimo fotade typ alla. Sen vandrade vi längs Ramblan. Hand i hand. För här känner ju ingen oss, tyckte Päronskallen. Till Plaza Catalunya. Där vaimo shoppade loss. Medan Päronskallen höll dörrvakterna sällskap. Käkade pizza. Sen skulle Päronskallen briljera. På "spanska." Beställde "due Café con Carne." Kaffeflickan tittade frågande på gubben. Que? Som beställt kaffe med ris. Päronskallen kliade tre-millis-frillan. Alltså. Försökte på engelska. Coffee with milk. Kaffeflickan fattade. Si, si, dos Café con Leche. Päronskallen nickade ivrigt. And tuu of dous. Och pekade på två bakelser. Varmuuden vuoksi.
Tillbaka på hotellet. Vaimo tog en tupplur. Medan jag försökte mjuka upp benen. Röjkte och fundeerade under tiden. Jag njuter fortfarande av loppet. Men. Jag anar redan en liten tomhets-känsla. Jag tarvar en ny utmaning? Snabbt. Tavalla tai toisella. Men vad? Tja. Att springa milen under fyrtio minuter. Det är fortfarande en dröm. Det borde jag fixa. Så fort som möjligt. Helst redan i sommar. Nästa maraton? Vet inte. Men minst ett lopp till blir det. Redan i år. Såheså.
I morgon bitti lämnar vi Barcelona. Borde vara hemma typ nie på kvällen. Förutsatt att Päronskallen inte tvillar bort sig på vägen. Nu stänger jag bloggen. Tack för visat intresse! Tack för för uppmuntrande kommentarer! Muchos Gracias!

Hotel del Mar, Barcelona
Lunes, 16 de Marzo de 2015

Ingo alias Päronskallen


Kanon: Barcelona, alltså staden.

Kalkon: Café con Carne

Saldo: 0,0 km

Totalt: 725,2 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar